Przejdź do głównej treści
MODR Warszawa:  ul. Czereśniowa 98, 02-456 Warszawa  | ikona 22 571 61 00 

Uwaga beneficjenci interwencji PS WPR 2023-2027!

Skorzystanie przez beneficjenta z pomocy w ramach interwencji I.11. „Premie dla młodych rolników” oraz I.10.5. „Rozwój małych gospodarstw” oraz I.10.1.1. „Inwestycje zwiększające konkurencyjność”, nakłada na uczestnika obowiązek prowadzenia ewidencji przychodów i rozchodów.

Możemy ją prowadzić z wykorzystaniem:

• Narzędzia do oceny ekonomicznej gospodarstwa,

• Polskiego FADN/FSDN

lub

• Podatkowej księgi przychodów i rozchodów (gdy w gospodarstwie jest prowadzony wyłącznie dział specjalny produkcji rolnej”

• Ksiąg rachunkowych gdy na podmiot nałożony jest obowiązek ich prowadzenia (art.2 ust.1 ustawy z dnia 29.09.1994 o rachunkowości).

Prowadzenie ewidencji musi być rozpoczęte w terminie najpóźniej 6 miesięcy od dnia przyznania pomocy i należy ją prowadzić do końca okresu związania z celem czyli 5 lat od dnia wpływu I raty.

Narzędzie zostało tak skonstruowane aby beneficjenci działań mogli wywiązać się z obowiązku prowadzenia ewidencji przychodów i rozchodów oraz w sposób automatyczny przygotować wszelkie niezbędne zestawienia, które należy przedstawić przy składaniu wniosków o płatność.

Za niedopełnienie tego zobowiązania beneficjent musi liczyć się ze zwrotem otrzymanych środków finansowych:

• Na etapie I raty – odmowa wypłaty I raty,

• Na etapie II raty – 3% kwoty pierwszej raty za każdy rok gdzie nie prowadzono ewidencji oraz odmowa wypłaty II raty,

• W okresie związania celem – 3% wypłaconej kwoty za każdy rok gdy ewidencja nie była prowadzona.

Beneficjent powinien posiadać dokumenty potwierdzające transakcje ujęte w prowadzonej księdze przychodów i rozchodów. Są to kopie faktur i faktur VAT RR, wydruki paragonu fiskalnego kas rejestrujących, umowy kupna sprzedaży z potwierdzeniami przelewów, rachunek wraz z potwierdzeniem wpływu danej sumy na rachunek. Dokumenty te służyć będą udokumentowaniu wzrostu wartości sprzedaży brutto produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie co najmniej o 30% względem przychodu bazowego.

W przypadku interwencji I.11. „Premia dla młodych rolników” na podstawie prowadzonych zapisów szacowana będzie wysokość dochodów z gospodarstwa w stosunku do dochodów ogółem.

Zapraszamy do doradców MODR Warszawa po szczegółowe informacje.

Kinga Białobrzeska Kijek
MODR Warszawa

Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego

Dyrektor MODR Warszawa: Łukasz Lewandowski
Zastępca dyrektora MODR Warszawa: Anna Kempińska
Zastępca dyrektora MODR Warszawa: Karol Remiszewski

ul. Czereśniowa 98, 02-456
tel. 22 571 61 00 | fax. 22 571 61 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Bielice

Dyrektor Oddziału: Wojciech Ćwikliński

Bielice 19, 96-500 Sochaczew 
tel. 46 862 00 40 | fax.46 862 00 52
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Ostrołęka

Dyrektor Oddziału: Bogdan Bagiński

ul. Targowa 4, 07-410 Ostrołęka,
tel. 29 760 03 69 - fax. 29 769 49 53
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Płock

Dyrektor Oddziału: Wojciech Banaszczak

ul. Zglenickiego 42 D, 09-411 Biała
tel./fax: 24 269 77 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Poświętne w Płońsku

Dyrektor Oddziału: Agata Sosińska-Osiecka

ul. H Sienkiewicza 11, 09-100 Płońsk
tel: 23 663 07 00, fax: 23 662 99 50
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek: 700 - 1500

MODR Warszawa oddział Radom

Dyrektor Oddziału: Bogusław Włodarczyk

ul. Chorzowska 16/18, 26-600 Radom,
tel./fax 48 365 02 06 wew. 104
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 730 - 1530

MODR Warszawa Oddział Siedlce

Dyrektor Oddziału: Dariusz Ślęczkowski

ul. Kazimierzowska 21, 08-110 Siedlce
tel. 25 640 09 11, fax. 25 640 09 12
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

Copyright 2011 - 2024 MODR | Przeglądając stronę, akceptujesz naszą politykę prywatności.